Großer Erfolg für das Institut MRM auf der ITSC 2015

Best Student Paper Award
Auf der 18th IEEE International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC 2015) in Las Palmas de Gran Canaria, Spanien, hat Matthias Rapp, M. Sc., den Best Student Paper Award erhalten. Die Veröffentlichung entstand im Rahmen des Daimler Research Institute for Vehicle Environment Perception at Ulm University (driveU).
Titel der Veröffentlichung: Semi-Markov Process Based Localization using Radar in Dynamic Environments
Autoren: Opens internal link in current windowMatthias Rapp, Markus Hahn, Markus Thom, Jürgen Dickmann, Opens internal link in current windowKlaus Dietmayer

Second Best Paper Award
Michael Henzler (Daimler), Opens internal link in current windowMichael Buchholz und Opens internal link in current windowKlaus Dietmayer (Uni Ulm) erhielten auf der IEEE ITSC2015 für "Inhomogeneous Model Predictive Control Horizon Discretization for Urban Truck Energy Efficient Driving Application" den Second Best Paper Award.

Opens internal link in current windowInstitut für Mess-Regel- und Mikrotechnik