Tutorial & Panel Chair der BPM 2016 Konferenz

Zusammen mit Opens external link in new windowLucineia Heloisa Thom (University of Rio Grande do Sul, Brasilien) wird Opens internal link in current windowManfred Reichert die Rolle des Tutorial & Panel Chairs der Opens external link in new windowBPM 2016 Konferenz übernehmen. Die BPM 2016 wird vom 18. bis 22. September 2016 in Rio de Janeiro, Brasilien, unmittelbar nach den Olympischen Spielen, stattfinden. Bereits zum 14. Mal werden sich Spitzenforscher aus aller Welt über Themen rund um das Business Process Management austauschen.

Manfred Reichert ist der BPM-Konferenzreihe seit Jahren eng verbunden. Er war General Chair der BPM 2009, PC Chair der BPM 2008, General Workshop Chair der BPM 2015 und Doctoral Consortium Chair der BPM 2012. Darüber hinaus hat er zahlreiche Arbeiten in dieser renommierten Konferenzreihe publiziert, die es dann auch mehrfach unter die besten Konferenzbeiträge geschafft haben (verbunden mit Einladungen in Special Issues renommierter Zeitschriften). Zusammen mit Opens external link in new windowStefanie Rinderle-Ma und Opens internal link in current windowPeter Dadam erhielt er zudem im Rahmen der BPM 2012 den Opens external link in new windowBPM Test of Time Award für das einflussreichste BPM Konferenzpapier der letzten Dekade!

Aufruf zur Einreichung von BPM Tutorial & Panel Proposals (in engl. Sprache):

The BPM 2016 conference, which will take place in Rio de Janeiro, Brazil from 18 – 22 September 2016, is seeking original proposals for tutorials and panels, which will complement the conference program. The tutorials will provide conference delegates with the opportunity to obtain an in–depth introduction to specific methods, techniques or tools in the BPM field. We particularly encourage tutorial submissions on emerging aspects of BPM or topics that expand the horizon of the conference. Panels, in turn, are open conversations where thought leaders discuss controversial topics or trends in BPM. Tutorials and panels are intended to be highly interactive, encouraging the audience to pose questions and comment on the contents. Tutorials may last either 1.5 or 3 hours, whereas a panel is planned for up to 1.5 hours. The full Call for Tutorials and Panels has been published on the Opens external link in new windowBPM’16 website.