M.Sc. Philipp Hock

Philipp Hock ist im Mai 2015 der Abteilung Human Factors beigetreten. Davor war er seit 2008 Student an der Universität Ulm im Bereich Medieninformatik.

Philipp hat einen M.Sc. in Medieninformatik  (2015) von der Universität Ulm.

Kontakt

 

 

Philipp Hock
Wissenschaftlicher Mitarbeiter

Philipp Hock
☎ +49-(0)731/50 26508
℻  +49-(0)731/50 31749
Π 41.01.103

Sprechzeiten
nach Vereinbarung

Forschungsinteressen

  • Persuasive Technologien
  • Autonomes Fahren
  • Augmented Reality
  • Wearables
  • Ubiquitous Computing
  • Scriptsprachen
  • Webtechnologien
  • Systemnahe Programmierung
  • IT Sicherheit

Lehre

  • Vorlesungen, Projekte und Seminare

    • Research Trends in Media Informatics (Seminar: MedienInformatik)
    • Kommunikation wissenschaftlicher Ergebnisse (Seminar: Psychologie)
    • User Interface Software Technology (Vorlesung/Übung: MedienInformatik
    • Driver-Vehicle Interaction (FOV: Psychologie)
    • Human-Computer Interaction (Projekt: Medieninformatik)
    • Audi-AppChallenge (Individualprojekt: Medieninformatik)


  • Betreute Abschlussarbeiten

    • Implementation and Evaluation of an In-Car Entertainment Application for Virtual Reality, Sebastian Benedikter, 2016, Medieninformatik.
    • Eine empirische Untersuchung zum Einfluss eines virtuellen Beifahrers auf die Aufrechterhaltung der Automation in riskanten Überholsituationen, Nina Lang, 2016, Psychologie.
    • Empirische Untersuchung zur Wirkung unterschiedlicher Anreize auf Fahrsituationen, Raul Degenhart, 2016, Psychologie.
  • Offene Themen für Abschlussarbeiten

    Bei Interesse schreiben Sie mir einfach eine Mail oder kommen in meinem Büro vorbei.

Projekte

  • CarVR: Enabling In-Car Virtual Reality Entertainment

    CarVR enables virtual reality entertainmen in moving vehicles. We enhance the VR experience by matching kinesthetic forces of the car movements to the VR experience.

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    CarVR: Enabling In-Car Virtual Reality Entertainment
  • Carvatar

    Carvatar was built to increase trust in automation through social cues. The prototype can imitate human behavior, such as a humanoid gaze behavior or by calling attention to specific situations. The avatar can be used to establish a cooperative communication between driver and vehicle. 

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  • Belt: An Unobtrusive Touch Input Device for Head-worn Displays

    Belt is a novel unobtrusive input device for wearable displays that incorporates a touch surface encircling the user’s hip. The wide input space is leveraged for a horizontal spatial mapping of quickly accessible information and applications. We discuss social implications and interaction capabilities for unobtrusive touch input and present our hardware implementation and a set of applications that benefit from the quick access time.

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    Belt: An Unobtrusive Touch Input Device for Head-worn Displays

Wissenschaftliche Tätigkeiten

  • Reviewer für CHI 2017
  • Reviewer für AutomotiveUI 2016
  • Reviewer für AutomotiveUI 2015

Publikationen

Publikationsübersicht in Google Scholar.

2019
Hock, P., Rukzio, E., & Baumann, M. (2019, September). The effect of incentives in driving simulator studies. In Proceedings of the 11th International Conference on Automotive User Interfaces and Interactive Vehicular Applications: Adjunct Proceedings (pp. 249-253).

Hock, P., Babel, F., Muehl, K., Rukzio, E., & Baumann, M. (2019, September). Online experiments as a supplement of automated driving simulator studies: a methodological insight. In Proceedings of the 11th International Conference on Automotive User Interfaces and Interactive Vehicular Applications: Adjunct Proceedings (pp. 282-286).

Hock, P., Babel, F., Kraus, J., Rukzio, E., & Baumann, M. (2019, September). Towards Opt-Out Permission Policies to Maximize the Use of Automated Driving. In Proceedings of the 11th International Conference on Automotive User Interfaces and Interactive Vehicular Applications (pp. 101-112).